Ügyvédreklám

Magyar ügyvédek a Youtube-on

Kevés hazai ügyvéd szerepel videótartalommal a Youtube-on. Az alábbi példákat elnézve talán jobb is.

A tartalommarketing egyik jól használható eszköze lehet a videótartalmak gyártása. Az ügyvéd bemutathatja az irodáját, a szakterületeit, tapasztalatait. Unalmas, és lehet jobban is csinálni. Sokkal hatásosabb, ha az ügyfél problémáját igyekszik megoldani. Például elmagyaráz egy jogi fogalmat, ami az ügyfélben bizalmat kelt, a terület szakértőjeként látja az ügyvédet. Ezen videók nagy része valószínűleg a saját ügyvédi honlapjukra készült, másik felük egy szolgáltatást reklámoz egy ügyvéddel.

Az első videó rögtön magába foglalja szinte az összes elkövethető hibát. Ilyennek képzelünk (sajnos) egy ügyvédreklámot. A csokornyakkendős ügyvéd ül a bőrfotelben, háttérben a jogásziasnak tűnő törvénykönyvek (melyek igazából a kb. 10 éve nem frissült cserelapos Magyar Törvénytár példányai) és elmeséli, hogy mi mindenhez értenek. Unalmas, klisés, ráerősít minden negatív sztereotípiára. A cég, amiről beszél – és amely égisze alatt működik az ügyvédi iroda – ráadásul weblapokat is készít és segít a marketingtevékenységben. Mindenhez ért, mint Mekk Mester.

Az ügyvédasszony elmeséli, mikor szakvizsgázott, „nagyjából” mikor indította az irodáját és milyen nehézségekkel küzdött. Ez senkit sem érdekel, de az ügyfeleket biztosan nem. Mennyi adminisztratív feladata volt, miket kellett elintézni, és hogy milyen fontos, ha van az embernek egy naptára – ez nem kelt bizalmat és nem demonstrálja a hozzáértést. Igazából ez a videó nem is az ügyvédnőt, hanem valamilyen informatikai szolgáltatást próbál népszerűsíteni, de hogy mit, az nem derül ki. Rossz a hangosítás, rosszak a vágások – ha ügyvédként egy dokumentumkezelő rendszert reklámozok, akkor sem engedek ki ilyen munkát a kezemből, mivel a saját hitelességemet rontja.

Hogyan tud egy ügyvéd professzionálisan, mégis életszerűen hirdetni egy informatikai megoldást? Így:

Zenés, effektes slideshow, angol stockfotókkal és sablonszöveggel. Miért?

Állókép bemutatkozó szöveggel. Rajtam kívül ki nézi végig?

Majdnem 5 perces slideshow ügyvédnős, bíróságos utcaképekkel, bíróság, rendőrség és ügyvédi kamarás feliratokkal egy jó Vangelis zenére. Nem értem a célt.

Még egy csokornyakkendő. Még egy szolgáltatás hirdetés ügyvéden keresztül. Újra elmondom: nem az a baj, ha egy ügyvéd ügyvédi mivoltával reklámoz egy terméket, szolgáltatást, hanem ha a megvalósítás gagyi (mint itt – csak nézzünk rá a képarányra vagy a beúszó feliratokra). Ha ilyen az anyag, akkor az az ügyvéd saját imázsát is rombolja.

És egy pozitív példa. A büntetős ügyvéd elmagyaráz egy jogi tényállást, a csalást. Érthetően, köznapi nyelven, példákon keresztül. Elegáns, de nem túljátszott ruhában, jól hangosítva, csicsa effektek nélkül használható információt ad át. És a végén call to action: weboldal címe és bíztatás, hogy keressék fel. Egyszerű, de mégis tökéletes.

Bónusz: Szabó Tünde ruhában reklámoz.

Ha ön is talált érdekes tartalmat, küldje be nekünk!
http://www.ugyvedreklam.hu/kapcsolat/

Szóljon hozzá!

Olvassa el ezeket is:

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós jogszabályok értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós jogszabályok értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár